Benvinguts/des gourmets, avui us presentem el pastís de mató.
Un pastís més que irresistible
Ingredients per a la recepta (6 persones)
Pel pastís de mató:
- 300 gr. de mató de Llet ecològica Raphel Lladó
- 1/2 paquet o 100 gr. de galetes maria
- 50 gr. de mantega
- 3 ous de gallines ecològics
- 3 culleres soperes rases de farina de blat de moro – Maizena
- 9 culleres soperes rases de sucre
- La ratlladura de 1/2 llimona
- Farina i mantega necessària per preparar el motllo
Per acompanyar:
- 12 maduixes netes i tallades.
- 6 culleres de postres de sucre
- Unes fulles de menta per decorar
- Abans de començar el pastís posem en un bol les maduixes netes amb el sucre. Deixar macerar.
- Quan el pastís estigui al forn, posem les maduixes en un bol al bany Maria fins que desprengui els sucs. Reservem.
Elaboració del pastís de mató
- Preparar un motllo desmuntable de 18 cm amb paper de forn untant-lo amb la mantega i la farina necessària.
- Triturar les galetes amb el robot o les posen en una bossa neta i les treballem amb el rodet fins obtenir la galeta picada, ho barregem amb la mantega, a temperatura ambient i ho posem amb les mans en el motllo com a base.
- Mentrestant Pre-escalfar el forn a 180ºC
- Batre els ous, que estaran a temperatura ambient, amb el sucre fins que quedin emulsionats.
- Afegir la ratlladura de la llimona, les 6 culleres rases de Maizena, el formatge fresc, mesclar amb una espàtula fins que quedi una massa homogènia.
- Abocar en el motllo que ja tenim preparat.
- Baixar la temperatura del forn a 170ºC. Coure 45 minuts llargs, comprovar amb una agulla.
- Deixar refredar, desemmotllar, tallar un tros i acompanyar-lo amb el coulis de fruits vermells i unes fulles de menta. El contrast del pastís amb un punt d’acidesa dels fruits vermells combina molt bé.
Maridatge pel pastís de mató
Podeu acompanyar aquesta recepta amb un Grandalla Gran Reserva de Cava Jaume Giró i Giró, un cava de color de color pàlid i groc amb moltes notes verdoses. En nas és molt floral, amb notes de chiringuilla, jessamí i flor de la Grandalla. En boca és fresc, lleugerament suau, amb els gustos de fruites àcides i tropicals, i fruites verdes de poma i pera, quedant molt ben equilibrats per la criança del cava. Es persistent, i deixa gustos frescos que es mantenen en el temps.
Recepta extreta de: https://cuinacinc.blogspot.com.es/2016/05/pastis-de-formatge-cheescake.html
Si ets PRODUCTOR, o tens una BOTIGA o RESTAURANT i vols anunciar-te al Gourmet Català, clica aquí.
Impulsem entre tots els productes catalans!