Benvinguts/des gourmets, avui us portem pollastre a la llimona.
El pollastre a la llimona, maridatge a la perfecció
Ingredients per a la recepta (4 persones)
INGREDIENTS POLLASTRE
- 600 grs. de pit de pollastre sense pell ni ossos
- Farina
- Sal
- Oli d’oliva verge extra
INGREDIENTS SALSA
- Suc d’1 llimona
- Pell ratllada de ½ llimona
- 100 ml. de cava Extra Brut Gran Reserva 2011 de Celler Vell
- 200 ml. d’aigua
- 1 culleradeta de sucre
- 1 cullerada de Maizena
- 1 cullerada de salsa de soja
Elaboració del pollastre a la llimona
- Tallem els pits de pollastre en tires i empolvorem amb sal.
- Les passem per farina i les fregim en una paella amb abundant oli. Deixem escórrer sobre paper absorbent.
- Per fer la salsa dissolem la Maizena en l’aigua a temperatura ambient, la posem en una paella gran i portem al foc, afegim el cava, el sucre, el suc i la ratlladura de llimona.
- Portem a ebullició i afegim la salsa de soja. Deixem que espesseixi una mica i incorporem el pollastre, barregem bé i donem una cocció a tot junt durant uns minuts.
- Servim ben calent, podem acompanyar d’arròs blanc o d’arròs salvatge cuit.
Maridatge
Podem acompanyar aquest plat amb el mateix cava que hem emprat, el cava Extra Brut Gran Reserva 2011 de Celler Vell, un cava de bombolla fina però abundant, de color daurat, matitzat amb reflexos or vell. En boca es perceben notes de criança molt ben integrades, sense que ens deixi d’admirar la seva frescor.
Recepta elaborada per La Cocinera de Bétulo
Si ets PRODUCTOR, o tens una BOTIGA o RESTAURANT i vols anunciar-te al Gourmet Català, clica aquí.
Impulsem entre tots els productes catalans!