Si saltejar coses amb pernil ja és, per se, una bona idea, que siguin els pèsols negres amb pernil l’elecció que hagis escollit és motiu de medalla. Que no te la donarem eh, no l’esperis que prou feina tenim, però vaja, que tu com si la portessis a la solapa.
Ingredients pels pèsols negres amb pernil
- 400 grams de pèsols negres de Llavaneres
- Una ceba i dues dents d’all
- Oli d’oliva CAL SILETA
- I és clar, pernil. JAMONES LA CAVA
Fer pèsols amb pernil és així de fàcil
- Agafa una bona paella, i deixa-hi caure un bon raig d’oli de la terra. Has de pensar que contra més gran sigui la paella, més pèsols amb pernil podràs menjar, així que tu mateix….
- Salteja-hi el pernil. No cal que et gastis una fortuna amb el pernil (fer servir el del lot de Nadal seria una mica salvatge!), però tampoc escatimis agafant uns tallets que no deixis anar res de gust. El més ideal, de fet, són daus de pernil, malgrat que tenen un problema: és possible que te’ls fotis abans d’engegar la paella.
- Ara que l’oli ha agafat gust, retira’ls: i incorpora-hi la ceba i l’allet picat. Una mica de bitxo pels amants del picant no és mala opció.
- Afegeix els pèsols, i el pernil. Passa’ls una aigua abans, eh! Per cert, el pernil, contra més estona cogui, més gust i més sal deixarà, motiu pel qual l’hem tret. Vés amb compte en pensar-hi, i també a l’hora d’afegir la sal al plat!
- Quatre voltes seran suficients per a triomfar. A partir d’aquí, la feina l’acabarà de fer la teva forquilla. Bon profit!
Pel maridatge, proposem el vi negre La Canadenca 1919 de Cap de Suro.

No és gaire recomanable fer pèsols negres amb pernil com a tupper per endur-te a la platja, perquè potser estaràs més estona enterrant pèsols a la sorra que no pas alimentant-te. Ara que també és veritat que dubtem bastant que si et fas això per dinar, tinguis massa interès a sortir del menjador.
Si ets PRODUCTOR, o tens una BOTIGA o RESTAURANT i vols anunciar-te al Gourmet Català, clica aquí.
Impulsem entre tots els productes catalans!