Un entorn immillorable al parc natural del Cadí-Moixeró, una de les zones amb menys contaminació de Catalunya, és l’escenari on es crien els pollastres ecològics de la granja Ecoavícola.
Al capdavant d’aquest espai de criança de pollastres en les millors condicions possibles està Gerard Casanova, que ja fa forces anys que s’hi dedica.
Ell és el que té cura amb una criança excepcional dels pollastres que pasturen pels extensos camps del voltant de la granja. En el dia a dia de l’aviram, els de més edat són ben matiners i des de primera hora surten a pasturar pel territori on troben flors, plantes, cucs, formigues i diferents insectes. El pinso que mengen està elaborat una barreja de cereals de proximitat ecològica i certificada.
De fet, l’alimentació és un punt important que diferencia els pollastres ecològics dels convencionals. Aquí, el menjar sense transgènics ni medicació és gairebé una religió a la casa.
Ecològics 100%
En els patis de la granja, aquestes aus plomoses troben arbres per reposar sota l’ombra i terra per fer-se banys de sorra i per desparasitar-se de forma natural. I de nit, ells mateixos es resguarden al cobert amb jaç de palla on hi ha les menjadores, abeuradors i, en cas de climatologia extrema, climatització.
I és que l’aviram d’Ecoavícola viu en pau i tranquil·litat en un entorn ideal per a la seva cria i creixement. Cuiden fins l’últim detall el seu benestar.
Per acabar-ho d’adobar, ells mateixos fan la distribució dels pollastres en els punts de venda locals de Km 0, siguin mercats, botigues especialitzades o restaurants. Compren els pollets amb un dia de vida i s’encarreguen de fer tot el procés fins que arriba als llocs on es venen sense intermediaris.