
El nom d’aquesta sidreria del Baix Empordà és un joc de paraules, que prové dels termes Montgrí i Poma = Mooma. Ens suggereix l’entorn on s’ubica el Mas Saulot, un establiment de Palau Sator gestionat per la tercera generació de propietaris i el seu producte més preuat de l’explotació familiar: la poma.
Una fruita amb IGP Poma de Girona, que actualment aplega amb uns 80 productors a la província molt ben organitzats per comercialitzar conjuntament aquest producte sota la mateixa marca.
Un producte extra al que a Mooma li donen moltes vides: fan sucs naturals, sidres, licors, conserves, vinagres i olis, i totes aquestes especialitats elaborades d’una forma artesanal i sense additius.
Elaborades amb pomes empordaneses, les sidres són fresques, microfiltrades i lleugerament gasificades, mentre els sucs són monovarietals de poma, pera i mandarina. Són sucs 100% naturals, sense sucres, conservants, colorants o aigua afegida. De licors n’elaboren conjuntament amb altres empreses catalanes i des de Mooma aporten el seu toc casolà fruit de la tradició familiar. Disposen de dues varietats de vinagre de poma, una de les quals lleugerament endolçida. Es tracta de productes complementament naturals amb una gran quantitat de propietats farmacològiques.

Experiències en els pomerars
Però Mooma va més enllà i ofereix una ambientada sidreria-restaurant on es pot gaudir del paisatge i menjar des d’amanides fins a carns a la brasa en un espai singular envoltat de pomeres. També compta amb opcions aptes per vegetarians i vegans, així com persones celíaques o intolerants. A més de degustar els seus plats també hi pots anar a fer una sidra tranquil·lament o, en temporada d’estiu, d’un còctel al seu jardí.
A més, fan visites guiades entre les pomeres, on podràs ser partícip de tots els passos que segueixen per a crear la seva sidra: collita, fermentació, filtratge, gasificació i embotellat. El passeig finalitza amb un exquisit àpat al seu restaurant.