
Sant Gil d’Albió és una empresa familiar amb 35 anys d’experiència en l’elaboració de formatges artesans a Catalunya.
Actualment elaboren al voltant de 90.000 kg. de formatge a l’any, de manera artesanal, obtenint un producte de màxima qualitat. Exporten el 40% de la producció, especialment als Estats Units i Europa.
Són una empresa dinàmica, en creixement, que està ampliant la gamma d’especialitats a més de les varietats de formatges i modernitzant les instal·lacions, partint d’una tradició artesana. Sant Gil d’Albió ha rebut diferents reconeixements al llarg dels anys a la qualitat dels seus productes, entre ells el formatge Garrotxa, premi Lactium d’Or 2019.
Formem part del segell llet de cabres catalanes, agrupació de ramaders i formatgers que defensa el consum de productes elaborats amb llet de proximitat, de qualitat i amb un preu just.

Formatges de cabra i de vaca
Comercialitzen una àmplia gama de formatges de cabra. El seu producte estrella és el Garrotxa, amb la pell florida, textura suau i tast aromàtic, que serveixen en format d’un i mig kilo. També destaca El gran Pep, un gran reserva de cabra, amb maduració del voltant d’un any, en mig kilo i dos kilos i mig.
Altres varietats de cabra són el Cal Fort, fet amb quallada làctica elaborat amb llet pasteuritzada, crema de formatge amb safrà, tupí, boles de cuallada làctica amb orenga, i un formatge de cabra tendre i suau anomenat Il·lusió. De vaca, tenen el d’Atura de vaca, elaborat de llarga maduració, i que deu la seva forma a la recuperació d’un antic motlle de ceràmica català, i el Suau de la Segarra, en format de 500 i 800 gr.
A més, ofereixen diversos packs de formatges i completen la seva oferta amb melmelades, amb sabors tan apetitosos com carabassa amb cítrics i gingebre, gerds o figues amb pebre.