Per als amants de la cervesa, aquesta cita és imprescindible dins del seu calendari d’activitats. Arriba una nova edició del Barcelona Beer Festival, la gran festa anual de la cervesa artesana al país. Durant tres dies, l’Hospitalet de Llobregat esdevé capital mundial de la cervesa amb un munt d’activitats i visitants d’arreu que venen a compartir la petita-gran revolució que ha situat la nostra ciutat al mapa gastronòmic-cerveser.

Barcelona Beer Festival torna amb novetats

Prop de 35.000 aficionats que es donen cita a La Farga de L’Hospitalet per tastar les darreres novetats del sector i brindar amb alguna de les més de 650 cerveses plenes de sabors i aromes sorprenents.

Els Beer Informers són els encarregats de facilitar la informació sobre quins stands i marques hi han i, per tant, on acudir en cas de dubte per prendre la cervesa. Ells orienten als aficionats més principiants en funció del que busquin i els gustos que més els agradin. Es distingeixen fàcilment perquè van vestits unes armilles de color groc.

Premis a les millors

Però el BBF encara va més enllà, amb iniciatives com el BBF Pro (on es donen cita el conjunt de professionals del sector cerveser) o el Barcelona Beer Challenge, el major concurs cerveser on es premien les millors cerveses elaborades durant l’any.

Enguany, en la seva IX edició, el BBF vol donar més visibilitat que mai a les dones del sector, no en va, cada vegada són més, i elles també reivindiquen més el seu paper en l’univers de les cerveses artesanes.

Dones protagonistes

Dones com Quiònia Pujol (Lo Vilot Farm Brewery), Judit Cartex (GECAN), Lorena Bazan (Pink Boots), Susana Giner (2d2dspuma), Montserrat Virgili (Agullons) són algunes d’aquestes protagonistes, expertes en cerveses artesanes que lideren des de cerveseres, fins a associacions o distribuïdores de cerveses artesanes.

I és que, tal com recorden fonts de l’organització del BBF, “cada vegada són més les dones que lideren importants projectes del sector, i el més important, cada vegada el sector de la cervesa artesana adopta més valors femenins, valors que impulsen d’una manera diferent al sector, la qual cosa ens està afavorint a tots”.

Accent femení del festival

De fet, el sector cerveser artesà es compon bàsicament de petites empreses, moltes d’elles de perfil familiar, on les dones porten el pes de la gestió, aportant no sols la seva vàlua, sinó ta,bé la seva manera de treballar i d’organitzar.

Un altre símptoma d’aquesta “feminització” del sector és que les seguidores del BBF en les Xarxes Socials són predominantment dones d’entre  25 i 34 anys, la qual cosa indica també que entre les noves consumidores són elles les que més estan creixent.

Et recomanem:

La drunkorèxia, el nou transtorn alimentari