Sabor català!
Ingredients per a la recepta (4 persones)
Podeu trobar l’escalivada i el romesco ja elaborats a Mar-tret.
Per a la massa de la coca:
- 200 ml de vi blanc
- 75 ml d’oli d’oliva
- 350 gr farina de força
- 1 cullerada de llevat sec
- Sal
- Farina per estirar la massa
- Herbes aromàtiques per decorar
Per a la salsa romesco:
- 2 tomàquets
- 1 ceba
- 6-8 grans d’all
- 50 g d’ametlles torrades
- Vinagre de xerès
- Sal
- Oli d’oliva verge extra
Per l’escalivada:
- 1 albergínia
- 1 pebrot vermell
- 2 pebrots verds
- 1 ceba
- Oli d’oliva
- Sal
- Pebre
Elaboració de la recepta
- Per l’escalivada, posa a la safata del forn el pebrot vermell, els verds, la ceba i les albergínies. Frega bé les verdures amb oli d’oliva. Punxa l’albergínia i els pebrots perquè no rebentin. S’enforna a 220 º C durant 30 minuts aproximadament. Pela les verdures i talla-les a tires. Salpebra i rega amb oli d’oliva.
- Per a la salsa romesco, fregeix les ametlles en una paella amb oli i una mica de sal. Passa al vas de la batedora. D’altra banda, fregeix els tomàquets en una paella amb un rajolí d’oli d’oliva. Afegeix la ceba tendra i els grans d’all sense pelar. Deixa que es daurin bé a foc viu. Passa tot a una font de forn i s’enforna durant 10 minuts aproximadament.
- Afegeix els tomàquets i la ceba tendra al vas de les ametlles. Pela els alls i incorpora. Afegeix un raig de vinagre i una mica de sal. Tritura.
- Per a la massa de la coca, posa la farina en un bol. Afegeix l’oli, el vi blanc, un pessic de sal i el llevat. Barreja bé, pasta i continua pastant amb les mans. Deixa que reposi.
- Fes coques rectangulars individuals. Estén la massa amb ajuda d’un corró i posa-la a la safata del forn. Punxa amb una forquilla perquè no pugin. S’enforna a 220 º C durant uns 10 minuts.
- Unta les coques amb la salsa romesco i estén sobre les verdures de l’escalivada. Decora amb herbes aromàtiques.
Maridatge
Podeu acompanyar amb un Tarambana Negre de Cava Jaume Giró i Giró, un vi de color vermell molt fosc, quasi negre, en nas és espectacular. Sobresurten les notes de fruits negres com les cireres i prunes. En boca és fi suau i fresc, mantenint una certa tanicitat que el fa persistent.
Recepta extreta de: https://www.hogarmania.com/cocina/recetas/ensaladas-verduras/201506/coca-escalivada-romesco-29573.html