4 ALIMENTS PER SOBREVIURE A L’ESTIU

És evident que una escudella no està pensada per a aquests dies i que ens toca passar calor. No obstant això, hi ha altres sistemes més enllà de passar-se el dia davant del ventilador o de no allunyar-nos de l’aire condicionat.

És possible refrescar-se d’altres maneres i regular la nostra temperatura corporal a partir d’una alimentació estiuenca i refrescant.

 

AIGUA, INFUSIONS I BATUTS

La ingesta d’aigua és necessària durant aquestes jornades. Segons l’Observatori d’Hidratació i Salut, també les infusions, els sucs, els batuts naturals i les sopes fredes són efectius per reposar la pèrdua d’aigua i regular la temperatura corporal.

Batut estiuenc refrescant

Batut estiuenc refrescant

A més, es poden menjar gelats casolans i granissats saludables.

 

SÍNDRIA, MELÓ, ENCIAM I TOMÀQUET

Cal fixar-se en la síndria (la fruita amb més aigua), el meló, el préssec, la nectarina, les prunes, les peres i alguna varietat de poma, mentre que en el terreny de la verdura l’estiu ens ofereix una gran quantitat de verdures i hortalisses riques en aigües i minerals, com enciam, tomàquet, pebrot, albergínia, pastanaga, cogombre, mongeta tendra, carabassó, bledes i ceba.

El departament d’Agricultura, recorda que també són fruites estiuenques la poma Golden, la taronja, les peres (llimonera, conference, blanquilla i williams), la pruna, el préssec, la nectarina, l’albercoc i la figa. Pel que fa a les hortalisses, també són de temporada l’all tendre, els espinacs, la col i el cogombre.

 

CEREALS I LLEGUMS

Tant els llegums com els cereals són una font important de fibra a la dieta, i aporten glúcids en forma de midó, d’absorció lenta: és a dir, que arriben a la sang lentament i ajuden a controlar els nivells sanguinis de glucosa. Pel que fa als cereals, com l’arròs, la civada, el sègol i el blat i derivats (pa, pasta, cuscús) és recomanable consumir-los integrals, ja que d’aquesta manera contenen més quantitat de fibra i vitamines del grup B.

Els llegums tenen quantitats importants d’àcid fòlic (vitamina B9), així com de minerals com el calci, el ferro i el magnesi.

 

EL PODER DEL PICANT

A banda de l’aigua, a l’estiu també és aconsellable aprofitar els efectes dels aliments com el picant per rebaixar la calor. D’una banda, les especies i les guindes provoquen de manera natural la ingesta de líquids influint en els processos de regulació de la temperatura corporal, ja que ens condueixen a beure aigua per calmar el picant. D’altra banda, ens provoquen una sudoració a la pell que refresca el cos i contribueix a baixar també la temperatura corporal.