Aquest mes s’ha publicat en format paper, la Guia dels Vins de Catalunya 2021 i en breu la tindrem en digital.
1.329 vins s’han presentat a l’última edició de la Guia dels Vins de Catalunya
Tot i les circumstàncies extraordinàries en les que vivim, la participació a la Guia dels Vins de Catalunya ha continuat gairebé tant activa com anys enrere. Hi han participat 1.349 vins de 238 cellers. Això representa un 8 % menys que en l’edició anterior.
La participació no és l’únic element afectat per la pandèmia, sinó també el format del concurs. Com es venia fent fins ara, el tast dels vins no s’han pogut realitzar a la Universitat Autònoma de Barcelona. A més, els participants per primera vegada, van haver d’introduir les seves dades a través d’un aplicatiu informàtic. De de la direcció de la Guia s’ha valorat molt positivament aquesta nova eina ja que agilitza el procés d’inscripció i facilita un tast a cegues.
Un tast a cegues d’un vi embotellat i recobert amb un cartró
El jurat de la Guia de Vins de Catalunya en cap moment coneix la marca del vi que està tastant. Es converteix per tant, en un tast a cegues totalment imparcial. Per aconseguir-ho, els participants han de cobrir les seves ampolles de vi amb cartó ondulat, a més s’ha d’eliminar qualsevol informació sobre el vi que hi ha en el seu interior. Fins i tot, es retiren els taps i suros amb un llevataps electrònic per a que el jurat no pugui veure cap informació.
El vi inclòs en la Guia ha de ser una varietat amb tradició catalana
L’objectiu de la creació de la Guia de Vins de Catalunya és remarcar l’arquetip del vi català. Definir la identitat del nostre vi. Així, per incloure un vi a la Guia és imprescindible que compleixi tres requisits: Cal que sigui una de les varietats tradicionals de Catalunya, ha de respectar la matèria primera i alhora, no ha d’introduir massa aromes terciàries de criança.