El grup Cabosanroque ha convertit els supermercats en un teatre a través de l’Audioguia per a supermercats en temps de pandèmia. L’obra a distancia s’estrena avui divendres i es podrà viure en qualsevol moment i supermercat.
Mai s’havia convertit el súper amb un espai escènic i encara menys, mentre està obert al públic. Però Cabosanroque ho ha aconseguit després d’un confinament que ha obligat a innovar i fer una immersió al món virtual.
Si el teatre tanca, el Festival Temporada Alta obra els supermercats de Catalunya
La cultura es troba en un punt on necessita aguditzar l’enginy i proposar les idees més originals que mai s’han presentat. És el cas del Festival Temporada Alta, que lluita per tirar endavant i superar l’impacte de la covid-19 en el teatre.
El primer canvi que han afegit són els espectacles en format virtual. Així, els actor actuen en l’escenari on es preveia representar l’obra, i els espectadors gaudeixen de l’obra des de casa. Ara bé, la innovació va més enllà. Dins del cicle A distància del mateix festival, aquest divendres s’estrena l’obra Audioguia per a supermercats en temps de pandèmia. Es tracta d’un àudio que l’espectador pot descarregar-se per escoltar la història de misteri que s’ha enregistrat mentre passeja pel supermercat. El relat es basa en la desconfiança que s’ha creat des de l’arribada de la covid-19 i l’ús continu de les mascaretes.
A més, s’ha escollit el supermercat com escenari perquè és l’únic espai on les persones es podien creuar durant el confinament. És una historia no lineal en que tothom és sospitós i de la mateixa manera com succeeix quan llegeixes una novel·la, el públic pot complementar la historia amb alguns detalls.
Pots gaudir de l’obra quan vulguis
El públic té accés a l’àudio en qualsevol moment. I un cop descarregat, cadascú escull a quin súper l’escolta (ha d’haver carnisseria i peixateria). D’aquesta manera, amb un mòbil i uns auriculars, el supermercat es converteix en l’escenari d’un teatre.