De la família de les palmàcies, el coco és el fruit obtingut del cocotar, “l’arbre de la vida”, molt comuna a Amèrica Llatina. Té molt d’aroma i sabor. No obstant això, és un producte que va molt més enllà d’aquest oval exòtic de pell dura que embelleix les platges de mig món.

 

Normalment, s’associa el coco amb una beguda refrescant i relaxant per a combatre la calor quan estem prenent el sol a la platja. Tot i això, no és tan sols una beguda hidratant, sinó que a més és considerat un superaliment amb grans propietats nutricionals.

Aquesta fruita es considera una bona opció per a les persones que necessiten un extra d’energia. El seu alt contingut en minerals, sobretot en potassi, ferro i calci ho justifiquen. De fet, es considera que l’aigua de coco és una beguda isotònica per a recuperar la hidratació perduda durant l’activitat esportiva. També es troba present la vitamina C, perfecta per a la salut òssia, la vitamina B1, clau per al sistema nerviós, i la vitamina B3 eficaç per al colesterol. Un altre dels beneficis del coco és que la seva llet ajuda a eliminar bacteris, gràcies al seu contingut en àcid làuric. A més, enforteix el sistema immunològic.

 

Coco, aliment d'estiu

Coco, aliment d’estiu

 

El coco no és únicament beneficiós com a aliment, sinó que el seu oli és ideal per a hidratar la pell i per a donar força i lluentor a la nostra cabellera.

 

El paper del coco també ressalta en les dietes. “Ajuda a aprimar si es menja en quantitats adequades i en combinació amb una dieta saludable. El greix de l’oli de coco té menys calories que la resta dels greixos. Cada gram d’oli de coco té 6.8 quilocalories, mentre que 1 gram de la majoria dels greixos té entre 8.37 i 9.02 quilocalories. A més, l’oli de coco està compost en la seva majoria per àcids grassos de cadena mitjana, els quals es cremen immediatament per a obtenir energia, per la qual cosa no s’emmagatzemen tan fàcilment en el cos”.