Els hidrats de carbó són una part fonament en una dieta sana i equilibrada i el pa és un dels aliments en els que pots trobar-los. Aquest pot ser blanc, integral, de llavors, sègol, avena, multicereals… Així doncs, tenim nombroses opcions per escollir el que més ens agradi i preparar un saborós  entrepà.

El hàbits de vida han canviat, els entrepans també

El desgast energètic de la societat ha canviat molt referent anys enrere. Ara l’activitat física es centra en els infants com una activitat extraescolar, pels adults també com una activitat puntual però no incorporada en l’estil de vida quotidià. Per tant, la ingesta de calories que es necessitava fa 50 anys  tant en adults com petits, no és la mateixa que actualment.

Què ha de tenir un entrepà saludable?

El primer en que ens hem de fixar és que l’estructura, allò que el manté l’entrepà, sigui saludable. És a dir, un pa 100% integral ja que aporta majors vitamines i minerals.

Referent el farcit, cal buscar que sigui el més saludable possible. Això ho aconseguirem prioritzant aliments d’origen vegetal sense sucres. Per a que ens saciï convé escollir que contingui elements  proteics i verdures. Per una banda, exemples de proteïna per farcir l’entrepà pot ser un filet de pollastre a la planxa, o bé fred amb embotits com pernil dolç o formatge. Per l’altra banda,

com a verdura podem afegir-hi la tomata, el cogombre, els espinacs o l’enciam.

 

Els millors entrepans de Barcelona

Hem recollit els locals que no us podeu perdre si voleu tastar els millors entrepans de Barcelona.