Els vins catalans amb Denominacions d’Origen s’ha unit per donar a conèixer la qualitat del vi de proximitat. S’agrupen sota la campanya Gaudeix del que és bo #ViCatalà
La campanya consta d’11 denominacions d’origen del vi català
Es tracta d’una acció sense precedents ja que ens costaria trobar un altra proposta en la qual s’hagin unit tants cellers i viticultors. En aquests cas les DO que formen la campanya Gaudeix de del que és bo: DO Alella, DO Catalunya, DO Conca de Barberà, DO Costers de Segre, DO Empordà, DO Montsant, DO Penedès, DO Pla de Bages, DOQ Priorat, DO Tarragona i DO Terra Alta.
A més de les DO, també té els suport de la Generalitat de Catalunya a través d’INCAVI(Institut Català de la Vinya i el Vi).
La crisi de la covid-19 ha fet necessari una reacció sense precedents per part de les denominacions d’origen del vi català
Al contrari del desitjat, a Catalunya el vi més consumit és importat. Per tant, la producció de proximitat es veu amb l’obligació d’exportar el 60% de la seva producció perquè en el nostre territori no té suficient sortida.
Però la crisi de la covid-19 tancant fronteres i les portes al mercat HORECA, ha fet que els cellers no poguessin exportar el seu vi i en conseqüència, sumar grans pèrdues econòmiques.
Es tracta d’apropar el vi i modernitzar-ne la seva imatge
La campanya divulgarà a través de la web i les xxss diferents jocs on el vi i les diferents denominacions d’origen en són els protagonistes. Durarà varis mesos amb l’objectiu d’arribar al màxim de potencials consumidors.
També s’espera transmetre la garantia que comporta decidir-se per un vi amb denominació d’origen. Doncs t’assegura una gran qualitat i haver superar estrictes controls no només de qualitat sinó que també de seguretat alimentaria.