Avui dilluns, 6 de febrer s’inaugura la Barcelona Wine Week (BWW), el saló de referència del vi organitzada per Fira de Barcelona i que reunirà durant els dies 6, 7 i 8 de febrer a 828 cellers expositors, 70 marques i denominacions vitivinícoles reconegudes per la seva reconeguda qualitat. En aquesta tercera edició del certamen, a més, 90 experts del sector oferiran un programa interessantíssim de tastos i ponències.
Cita internacional
Barcelona Wine Week s’està consolidant com a important cita per als compradors nacionals i internacionals. El saló serà un gran fòrum de negoci que reunirà milers de professionals de la gran distribució, importadors, centres majoristes, distribuïdores especialitzades, detallistes i botigues gurmet. Es preveu l’assistència de 1.800 compradors clau de vi espanyol procedents de mercats importants per a l’exportació com els Estats Units, Canadà, Alemanya, Països Baixos, Regne Unit, Bèlgica, Xina, Brasil o Japó.
BWW proposa un recorregut vinícola pels múltiples territoris del país amb el lema “Espanya, mosaic singular de sols”. A l’esdeveniment sectorial s’hi celebraran més de mig centenar de tastos i ponències de sommeliers, elaboradors i crítics de vi.
Entre els ponents destacats hi hauran masters del món del vi com Norrel Robertson, Fernando Mora i Andreas Kubach, cellerers com Álvaro Palacios, crítics de prestigi internacional com Tim Atkin, el tastador de Wine Advocate Robert Parker per a Espanya, Luis Gutiérrez, o el restaurador José Pizarro, propietari de sis restaurants a Londres i col·laborador de la BBC, que habitualment fa ressò de la qualitat i novetats del vi espanyol.
Tendències en el sector del vi
A la fira es donaran a conèixer les principals tendències actuals de la indústria del vi. Entre elles, els vins ecològics, tenint en compte que Espanya lidera el rànquing mundial de superfície de vinya de producció ecològica; la recuperació de varietats autòctones, raïms minoritaris, arrelats a un territori i amb gran capacitat d’adaptació al medi; vins d’alçada, que es cultiven a més de 800 metres d’alçada a causa del canvi climàtic, i nous formats de consum com els vins en llauna, amb molta tirada als EUA i que s’estan començant a implantar entre els vins elaborats a Espanya.