
La collita d’olives a Catalunya per a aquesta campanya augmentarà un 21 per cent respecte a la passada i arribarà a una producció de 19.000 tones. No obstant això, aquesta quantitat suposa un descens del 17% sobre la mitjana de les últimes campanyes i se situa “lluny de la normalitat productiva”, segons ha assenyalat la sectorial d’oli de La Unió de Llauradors en un comunicat.
L’agrupació agrària també ha realitzat balanç de la campanya passada i ha destacat un descens “important” de producció i uns preus millors per als agricultors, tot i que sense arribar a ser els desitjats per equilibrar el dèficit productiu. Organitzacions com Parc a Taula recolzen l’equilibri de preus justos dins del mercat del sector.
Segons han assegurat, aquest augment de les cotitzacions no va compensar la baixada de la collita, de manera que, en línies generals, els ingressos dels productors van ser inferiors.

Prosperitat en els pròxims mesos
Els agricultors atribueixen la baixa producció de la collita anterior a la sequera que va provocar un quallat irregular de l’oliva” a la primavera i que va comportar un menor rendiment de l’oli.
A més, La Unió ha indicat que per a aquesta campanya els productors confien a mantenir els preus de la passada amb l’objectiu d’obtenir una major renda d’aquest cultiu.
Els augments principals de collita es preveuen en les zones productores de Barcelona província i Tarragoa amb un 41 i 39 per cent respectivament; mentre que a Lleida, per contra, la perspectiva és d’una baixada del 5 per cent.