Sense cap senyal d’apetit en l’organisme, no sabríem quan omplir el dipòsit. Ens quedaríem sense energia ni salut. No obstant això, si abusem dels capritxos de la fam, estaríem en aquestes.

Neutralitzar el complot requereix tenir bona informació nutricional, i, probablement, saber treure partit a una característica dels aliments: la sacietat que produeixen.

 

Un equip d’investigadors va dur a terme la iniciativa d’analitzar una dieta basada en aliments altament saciants en 69 homes obesos.

Dieta saciant

                                   Dieta saciant

La investigació va separar als homes en dos grups.  Un va seguir un règim saciant durant 16 setmanes i l’altre va fer dieta restrictiva estàndard. El resultat va ser que els qui van ingerir aliments amb major índex de sacietat van perdre més grassa corporal i gairebé cap va abandonar la dieta, en canvi, els que van seguir el règim restrictiu van abandonar.

 

Els aliments que més sadollen la gana són: Els ous, el peix, la sopa de civada, el pa integral de blat, els llegums, la fruita seca, les taronges, els kiwis, les pomes, les maduixes, els nabius, la verdura de fulla verda, el vinagre, el iogurt natural, la sopa casolana i les infusions (moltes són diürètiques i relaxants, per la qual cosa augmenten la sacietat i redueixen la fam).

No obstant aquests, els aliments principals de la dieta són la fruita, el iogurt, la patata cuita i la pasta al dente.

Aquests, dilaten les parets de l’estómac i envien senyals al cervell de plenitud. Omplen, depenent del volum d’aliments que es consumeixin, pel contingut en aigua, fibra dietètica (que alenteix el buidament gàstric, la qual cosa produeix més sensació d’ompliment) i macronutrients (especialment proteïnes, que modifiquen la secreció d’algunes hormones relacionades amb la fam i la sacietat).

 

Aquest tipus de dieta saciant és, en definitiva, la dieta equilibrada que qualsevol persona hauria de portar, i que, a priori, no suposa cap risc. Si es rep una educació nutricional adequada, la dieta equilibrada, acabarà sent un hàbit nutricional per a mantenir en el temps.