Quins són els fruits silvestres amb més vitamines?

La móra és un fruit que es pot trobar tot l’any als nostres mercats, però que de manera silvestre i natural té el seu punt de maduració a l’estiu.
Amb un gust lleugerament àcid que modera la dolçor, les móres destaquen per la seva qualitat antioxidant. Concretament, són riques en polifenols, que tenen una funció immunitària en el nostre organisme.

També tenen qualitats antioxidants les diverses vitamines que conté aquesta fruita. D’entre les més presents, la vitamina A, C,E, K i l’àcid fòlic. Recordem que la vitamina A està relacionada amb la salut dels ulls. La vitamina C és un poderós antioxidant, que reforça el nostre sistema immunitari. La vitamina E, també antioxidant, intervé en el combat dels radicals lliures; mentre que la vitamina K ajuda en la bona assimilació del calci i en la coagulació de la sang.

La fibra és un altre dels components interessants de la móra, una substància important que ajuda en la digestió, el trànsit intestinal i, tot i que no aporta nutrients, pot tenir un paper coadjuvant en la regulació de l’índex de colesterol. Es calcula que l’aportació de fibra estaria al voltant dels 7 grams per ració. D’altra banda, el contingut en hidrats de carboni és baix.

Pel que fa a capacitat energètica, com passa amb la majoria de fruites, la móra no és un aliment calòric. Es calcula que per ració, conté unes 40 calories.
També conté folats, la qual cosa afavoreix el desenvolupament dels glòbuls vermells.
Les móres es poden consumir en cru, tot i que també les podem trobar formant part de pastissos, de melmelades i conserves. També se sol utilitzar com a acompanyament o endolcidor del iogurt natural.
En definitiva, una fruita amb múltiples i variants consums.

 

Móra, fruit silvestre i natural

Móra, fruit silvestre i natural

ALTRES BENEFICIS D’AQUEST FRUIT:

  1. ANTIINFLAMATORI NATURAL

El consum regular d’aquesta fruita contribueix de bona manera a aquelles persones que pateixen malalties amb simptomatologia inflamatòria.

Gràcies a la seva aportació de nutrients, la mora serveix per a tractar malalties com l’artritis o la osteoartritis.

Fins i tot afavoreix el tractament d’hematomes per traumes directes i un altre tipus d’inflamacions, sense importar el lloc on se situïn en l’organisme.

  1. TRACTA L’ANÈMIA

Hi ha moltes persones que pateixen problemes d’anèmia i que desconeixen tal patiment.

En aquest cas l’avantatge de consumir fruita resideix en els seus alts continguts de ferro.

Per tant, l’anèmia pot prevenir-se i tractar-se.

I resulta que la mora és un dels fruits més rics en ferro.

El seu consum no només ajuda a combatre l’anèmia, sinó que també manté les plaquetes en un número ideal.

  1. COMBAT LA FEBRE

Molts dels beneficis de la mora es troben associats. Un exemple contundent d’això és la manera en què la mora combat la febre.

Al ser un aliment antioxidant, l’acció d’aquest fruit ataca els cossos bacterians causants dels virus.

  1. ATACA LA TOS

Sabies que les mores es poden emprar per a atacar la tos?

Per a aprofitar les seves propietats al màxim es recomana barrejar aquestes amb una mica de mel d’abella.