Nielsen confirma un any més el vi amb Denominació d’Origen català com el més consumit a Catalunya. De l’estudi d’aquesta empresa americana se n’extreu, que la quota de mercat del vi català es situa en 41,3% superant la del any anterior, que va assolir el 40,30%.
El vi català assoleix una quota de mercat que mai havia aconseguit
Els vins amb Denominació d’Origen català mai havia superat el llindar del 40% de la quota de mercat. No obstant, és cert que ens últims 9 anys s’ha viscut un creixement continu cap al consum del vi català. Fins arribar a l’actualitat en que 4 de cada 10 ampolles de vi que es consumeixen a Catalunya són del territori.
Les més exitoses entre els catalans són la DO Catalunya que representa el 16,6% del vi consumit, la DO Penedès amb un 7,2% i la DO Terra Alta amb un 5,5%.
Aquest augment en gran part és degut a l’aposta de l’hostaleria pel vi català. En els últims 4 anys, s’ha incrementat significativament la seva venda en aquest canal. Mentre al 2016 la quota de mercat en l’hostaleria significava 6,17 milions de litres de vi a l’any, al 2019 ja són 9,7 milions de litres.
“El creixement és continu i consolidat”
Salvador Puig, director general de l’INCANVI ha valorat molt positivament aquesta dada. Considera que “el creixement és continuat i consolidat, mostra de què el lideratge del vi català amb DO a Catalunya és evident”.
Si ens fixem en la resta de l’Estat espanyol, les DO catalanes també obtenen bons resultats. Aquest últim any ha crescut la quota de mercat en un 8,74%.
A més, de l’estudi de Nielsen també es demostra que els catalans preferim el vi amb DO enlloc d’altres opcions com el d’importació o sense DO. Així, un any més el consum amb DO segueix creixent, en aquest cas un 4% respecte l’any anterior.