Una bona forma de gaudir dels dies de fred i pluja és fer de cuinetes a casa. Els caps de setmana o els dies de festa podem aprofitar per llevar-nos i fer un esmorzar elaborat i saludable, amb aliments sans i nutritius, però alhora gustosos sobretot pels més petits.

pancakes

Com fer pancakes saludables

Una bona idea és preparar uns pancankes i substituir els aliments menys saludables, com el sucre i el gluten, per aliments dolços i sans, com la fruita i la farina d’ametlla. Els ingredients necessaris són:

  • 1 ou
  • 1 cullerada de farina d’ametlles
  • 2 cullerades de farina de civada
  • 1 cullerada de mel
  •  ½ cullerada de llevat
  • 1 got de llet de civada, coco o ametlla
  • 1 cullerada de cacau pur o 1 plàtan o 1 pastanaga (depenent si volem fer uns pancakes dolços o salats).

Com es prepara?

  1. Poses tots els ingredients en el got de la batedora i els tritures fins a tenir una massa homogènia
  2. Escalfes una cullerada d’oli a una paella – si és antiadherent no fa falta – i fiques la barreja. Deixes quallar la base i posteriorment es gira perquè es faci de l’altre costat. Retirar i reservar.
  3. Cobreix i condimenta el pancake al teu gust. Pels petits es pot fer una “nutela” casera i saludable amb  ½ plàtan congelat, 2 cullerades de cacau en pols, 15 avellanes, una mica de llet d’avellanes i 1 cullerada de mel

El resultat és un esmorzar amb un índex glucèmic baix, amb aliments complets i nutritius.

Et recomanem:

Tomàquets verds fregits en oli d’oliva verge extra