Els viticultors i cellers de proximitat lluiten en equip per superar la crisi del COVID-19. Diferents Dominacions d’Origen han activitat campanyes i estratègies per seguir comercialitzant el seu vi. Busquen esmorteir la disminució de ventes durant el confinament.
La DO Montsant, demana al consumidor la compra en cellers de proximitat
El seu titular de la nota de premsa és: La DO Montsant treballa per aplanar el camí de cellers i viticultors un cop superat l’estat d’alarma.
Des de l’entitat reconeixen que no es sap com afectarà la crisi del coronavirus als viticultors i cellers de proximitat. Per aquest motiu s’implanten mesures que els hi donin suport. Aquestes estratègies que van dirigides tant en el present com en el futur de les vinyes, es dissenyen en col·laboració amb la Cambra de Comerç de Reus.
Cal recordar, com ho fa la DO Montsant, que aquesta zona de Catalunya està formada sobretot per petits cellers de caràcter familiar. Per aquest motiu, un dels majors esforços és animar al consumidor que aposti per productes de proximitat i així cooperar en la reactivació de l’economia local.
La DO Tarragona aposta per la venda online
Des de Tarragona s’ha creat el catàleg “La DO Tarragona a casa”. Amb aquesta iniciativa #casanostraescasavostra, es pretén mantenir les ventes mitjançant un contacte directe amb el client. La compra finalitzarà amb l’entrega del producte a casa.
Alguns cellers de Tarragona ja oferien un servei de venda online, però d’altres han començat a fer-ho en plena crisi del coronavirus. Actualment, des de la DO Tarragona hi trobem uns vint cellers amb els que el consumidor pot contactar i fer-li la comanda directament.
Com en el cas de la DO Montsant, a Tarragona, el negoci del vi està treballat per cellers familiars i de menudes dimensions. Aquesta petita estructura, en situació de crisi complica la distribució del producte. No passa el mateix en grans cellers o empreses productores alimentaries ja que la seva estructura i recursos permet més marge de maniobra per arribar al client final.
Una altra iniciativa de la DO Tarragona és animar al consumidor del vi de la zona, a publicar-ho a les xarxes socials amb el hastag #casanostraescasavostra.