Els cellers i viticultors, des de la crisi del COVID-19,  han sofert un davallada significativa en les ventes dels seus productes. Per minimitzar aquest cop, s’han activat accions per informar a la població sobre la crisi que s’està vivint en el sector. Així s’intenta sensibilitzar al consumidor vers la compra d’un vi de proximitat.

La Denominació d’Origen Terra Alta actúa

A la Terra Alta s’hi produeixen alguns dels vins de proximitat més apreciats de Catalunya i arreu. La seva elaboració ha guanyat tant premis nacionals com internacionals i surten a les guies gastronòmiques com un vi de gran qualitat.

Són dotze les poblacions de la Terra Alta que s’han unificat per crear la Denominació d’Origen Terra Alta. I el vi reina de la zona és el Garnatxa Blanca. A la Terra Alta s’hi cultiva el 90% d’aquesta varietat de Catalunya i el 25% de tot el món.

No obstant, la DO Terra Alta es preocupa pel sector vinícola de la comarca ja que la declaració de l’estat d’alarma i el conseqüent confinament, ha afectat directament en la distribució del vi.

Mesures extraordinàries per ajudar a cellers i viticultors

Des de la DO Terra Alta animen al consumidor a comprar vi de proximitat, sobretot de Terres de l’Ebre que és la zona on es troben. Per incentivar aquesta compra amb gran valor solidari i responsable, han produït un spot amb el lema “DO Terra Alta, l’ànima de la Garnatxa blanca, l’esperit de les Terres de l’Ebre”. Des de l’entitat, fomenten la col·laboració de tota la ciutadania per protegir el paisatge, l’economia i activitat professional de les famílies arrelades al territori.

La DO Terra Alta en col·laboració amb els responsables polítics del territori han buscat solucions que ajudin a cellers i viticultors a sortir endavant durant la crisi del COVID-19.

Una de les mesures que s’han acordat és la possibilitat de modificar els venciments a 90 dies,  en les factures ja emeses.