Fructumcat és el projecte de Montse Mangues Tarroja, enginyeria de l’edificació que es va incorporar com a jove agricultora l’any 2015. Ella està al capdavant d’aquesta explotació agrícola a Gerb, a la Noguera, que cultiva vinya, olivera, fruites del bosc, cireres figues, cereal d’hivern i cereal d’estiu, i que després comercialitza els seus propis productes.
La Montse forma part d’una família d’agricultors de 4 generacions, que es remunten al seu besavi, que li ha fet costat per poder dur a terme el projecte.
Un bagatge familiar que ella ha volgut incorporar a la seva empresa i l’ha portat a enfocar una agricultura sostenible, amb criteris de producció integrada i mantenint també els costums o tradicions de l’agricultura dels avantpassats com les fases lunars, entre d’altres.
Fruita, melmelades, oli i vi
A Fructumcat comercialitzen fruita fresca de temporada, de la que a més, en fan pots de melmelada que posen a disposició dels seus clients: de maduixes del bosc, gerds, groselles, cireres i fruits vermells, i també figues i magranes. Així mateix, disposen d’una línia d’oli d’oliva verge extra i vi de taula.

Tots els productes que ofereixen són de collita pròpia, elaborats de forma artesanal i 100% naturals sense conservants ni colorants. I venen amb el segell de venda de proximitat i el distintiu agroalimentari “Noguerament bo” de la comarca de la Noguera.
El petit obrador on elaboren les seves melmelades el tenem a Gerb, una entitat municipal descentralitzada pertanyent al terme d’Os de Balaguer també de la comarca de La Noguera.
Per a posar a l’abast del consumidor els seus productes, assisteixen a fires o festes gastronòmiques com la Fira Q de Balaguer, la Fira d’Àger, la Fira de Gerb o de Camarasa o la Fira Alimentació i Salut, que organitza Slow Food.

I a l’estiu realitzen l’activitat U-Pick, que consisteix en collir en família fruites del bosc i donar a conèixer als més petits de la casa aquest tipus de fruita.