Castella i Lleó, Navarra i Aragó encapçalen el rànquing per comunitats autònomes
La campanya del ministre Alberto Garzón per a reduir el consum de carn ha aixecat un gran renou, una cosa bastant predictible tenint en compte que Espanya és un dels països en els quals més carn es menja d’Europa (el primer o el segon, segons diferents fonts). A la llum de les dades del Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació, la companyia alemanya dedicada a l’anàlisi de dades Statista ha publicat que els espanyols van consumir gairebé 50 quilos de carn per persona en 2020, quan la recomanació de l’OMS és de 21 quilos per persona.
Aquesta xifra representa un augment del 10,5% respecte al 2019 i equival a un total de 2.305 quilos. Per comunitats autònomes, encapçalen el ránking de major consum de carn Castella i Lleó (57,5 kg per persona a l’any), Navarra (56,2 kg), Aragó (55,4 kg), Balears (53,9 kg), Castella-la Manxa (53,3 kg) i el País Basc (53,1 kg).
La salut de les persones i del planeta són els motius pels quals ecologistes i nutricionistes adverteixen de la necessitat de reduir la quantitat de carn en la nostra dieta. La ramaderia emet el 14,5% dels gasos d’efecte d’hivernacle a escala global, amb el sector bressolo al capdavant, que és també el que més aigua necessita. Segons dades de Water Footprint Network, per a produir un quilo de carn de vaca fan falta més de 15.000 litres d’aigua.