El sector porcí viu un moment molt dolç pel que fa al volum d’exportacions. Tant és així que en els darrers mesos ha aconseguit unes dades mai assolides, per tant podem parlar de rècord.
Les exportacions en el sector porcí creixen més d’un 20%
Durant la pandèmia aquest sector ha viscut les dues cares de la moneda. Per una banda, han disminuït lleugerament les vendes nacionals però per l’altra, ha crescut intensament la seva l’exportació sobretot a la Xina.
Les dades marquen que l’any passat es va comercialitzar més de 2,9 milions de tones de porcí, per tant, va créixer un 22,2%. En pressupost representa 7,6 milions d’euros, un 21,7% més que l’activitat econòmica del sector al 2019. D’aquestes 2,9 M de tones, 1,39 van ser exportades només a Xina. Són dades que superen les de l’exercici anterior un 109,6% i representen el 47% del total de les exportacions d’Espanya.
En referència a les destinacions del nostre producte, el segon client és França amb la compra de 291.220 tones, seguit d’Italia amb 187.520 tones.
Pel que fa a la demanda interna, INTERPORC (Organització Interprofessional Agroalimentària del Porcí de Capa Blanca), considera que el procés de vacunació de la Covid-19 regularitzarà la compra-venda del producte porcí assolint les dades precovid.
INTERPORC és una entitat sense ànim de lucre i s’ha convertit en una de les entitats del sector càrnic més importants del nostre país. Representa tots els sectors de la cadena de valor del porcí de capa blanca, és a dir, producció, transformació i comercialització.
El sector porcí juntament amb la fruita són els protagonistes del sistema agroalimentari català
Amb les bones dades d’aquest últim any, el sector porcí es situa en segona posició en el sistema agroalimentari. Només la fruita el supera en exportacions.
Per tant, l’objectiu és mantenir el mercat internacional i recuperar el nacional. Amb aquest escenari, el sector porcí viurà un dels seus millors moments.