Enguany, la festivitat de Tots Sants cau en diumenge i això beneficiarà els pastissers ja que facilita que les famílies ho puguin celebrar. A més, es consolida la preferència dels panellets artesans front els industrials.
El Gremi de Pastissers de Barcelona es mostra optimista front la campanya de Tots Sants
Existeix una tendència de la població a comprar panellets artesans en decrement dels industrials. Cada any més es demostra aquesta inclinació dels consumidors afavorint l’artesania dels pastissers i el producte de qualitat.
Elies Miró, president del Gremi de Pastissers de Barcelona ha explicat “Cada vegada som més conscients de què mengem i no ens deixem donar gat per llebre. La gent aposta pel panellet artesà pel sabor i la qualitat. Mai serà igual el massapà que la patata, el pinyó nacional que l’asiàtic o un brioix sense conservants i recent fent que un industrial que porta un mes a l’estanteria del super”.
A més, si el preu és un dels motius que pot tenir el consumidor per decidir-se per panellets del supermercats, ja pot desdir-se’n. El Gremi ha comprovat que els preus dels panellets que trobem en algunes de les grans superfícies superen el preu per kilo dels de moltes pastisseries catalanes.
Aquest any es venen safates per sis persones i panellets molt creatius
La realitat sociosanitaria actual influeix en tota l’activitat diària i comercial fins a detalls en els que sovint no prenem atenció. Per exemple, expliquen els pastissers professionals que aquest any preparen safates de panellets més petites de les que preparaven els anys passats. El motiu és que les reunions socials no poden superar les 6 persones, per tant, les comandes són de menys unitats.
Per altra banda, si ens hi fixem bé, en moltes pastisseries trobarem panellets personalitzats i adequats al context actual. Un exemple són els de l’Amanda Muelas que ha creat els “pandellets”. Es tracta d’un panellet en forma de covid-19. Ha explicat que amb una recepta tradicional ha fet una interpretació adaptada a la situació actual.