pimes-catalanes-online

 

Sis de cada deu de les pimes catalanes no se senten preparades per a la venda en línia, segons es desprèn de l’estudi ‘Les pimes espanyoles en l’àmbit online’, publicat per la plataforma global de compravenda Ebay.

Ebay ha assenyalat en un comunicat que poc més del 20% dels responsables de les petites i mitjanes empreses catalanes ofereix els seus productes a través de la xarxa.

L’estudi apunta a més que un 27,5% d’aquestes pimes encara no té cap presència a Internet, fet que relacionen majoritàriament als problemes logístics que es poden presentar en el lliurament del producte.

No obstant això, les dades obtingudes en l’informe constaten que les pimes sí que són conscients dels avantatges que el comerç electrònic els pot aportar, ja que la majoria dels gerents, un 84%, reconeix la gran importància que els seus negocis donin el salt al món en línia en els propers mesos.

Segons la directora general d’Ebay Espanya, Susana Veus, els hàbits dels consumidors “han canviat radicalment” en els últims anys i el futur de les petites i mitjanes empreses “radicarà en la seva capacitat de transformació digital”.

L’estudi revela diferències en la percepció que els minoristes de les diferents regions espanyoles tenen sobre la seva preparació per a la venda a través de la xarxa.

Mentre que les pimes madrilenyes són les que més confiança tenen en poder donar el salt al món en línia, un 35,2%, les murcianes són les que menys preparades se senten de tot Espanya, ja que un 67,7% d’elles afirma no sentir-se capaç de donar aquest pas.