El Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARP) de la Generalitat de Catalunya i la Fundació Institut Català de la Cuina i de la Cultura Gastronòmica (ICCG) han presentat aquest dilluns, a la seu principal del Departament a Lleida, la campanya de promoció del segell ‘Venda de proximitat-Circuit curt’ per a restaurants de les comarques de Lleida que elaboren cuina amb productes de proximitat.

L’acte ha anat a càrrec del subdirector general d’Indústries i Qualitat Agroalimentàries del DARP, Joan Gòdia, del director dels Serveis Territorials del Departament a Lleida, Ferran de Noguera, i de la directora de la Fundació Institut Català de la Cuina i la Cultura Gastronòmica (FICCG), Pepa Aymamí, entre altres.

La presentació del segell ‘Venda de Proximitat-Circuit Curt’ per a restaurants ha comptat amb la participació dels restaurants lleidatans que participen en la campanya, a qui se’ls ha lliurat material promocional, el segell distintiu, i el diploma de ‘Reconeixement de la cuina feta amb producte de proximitat. Posteriorment, s’ha celebrat una sessió de treball conjunta entre restauradors i productors locals.

El DARP ha impulsat durant els últims mesos l’esmentada campanya entre els restaurants, per tal de fomentar les relacions comercials entre productors locals i restauradors. Per a desenvolupar la campanya, el Departament compta amb la col·laboració de la FICCG que realitza les tasques de recerca, promoció i difusió del projecte. I per a facilitar una bona implementació del projecte la Fundació està facilitant el contacte entre de productors i restauradors, i donant suport a la iniciativa de la creació d’una Associació de Productors, amb delegacions per tot el territori.