vinomic

El web de la Denominació d’Origen Catalunya estrena un nou capítol de la sèrie online Vinomics. La història porta per títol El vi de l’Emperador, i és obra del prestigiós il·lustrador Oriol Malet. L’Emperador del vi és el més reputat i influent crític de vi d’arreu del món, i el nostre protagonista viatjarà a Nova York per tal d’investigar-lo mentre visita la seva amiga Marion. Tota la història transcorre en uns ambients en què el vi és una passió més i on la presència d’un vi de la DO Catalunya serà un element clau per resoldre la trama. Hi trobem localitzacions típiques de Nova York com ara referències al local de jazz Village Vanguard, la vinacoteca Chelsea Wine Country i les vistes de Manhattan. Es tracta d’un homenatge al gènere negre que representa determinats ambients novaiorquesos on la falta d’escrúpols és la norma, fet que s’aborda amb humor i ironia, i amb tocs clarament hitchconians.

Oriol Malet és creador d’iI·lustracions brillants i amb molta personalitat. Com ell mateix afirma, l’única cosa que mai ha deixat de fer ha estat dibuixar. L’any 2001 va començar a fer-lo professionalment, combinant treballs personals amb encàrrecs per a premsa i editorials. Col·laborador fix a Time Out, La Vanguardia i Jot Down, el seu segell és la versatilitat extrema.

Vinomics són una sèrie d’historietes gràfiques inspirades en el món del vi, que es publiquen mensualment al web de la DO Catalunya. Cada tercer dijous de mes, els autors que formen part del projecte, i que són els grans protagonistes d’aquesta aventura, presenten la seva proposta de còmic i vi. La propera historieta de Vinomics arribarà al web el dijous 15 de setembre, i estarà signada per Sagar Fornies.

Aquesta iniciativa que fusiona el món del vi i del còmic és un dels projectes claus de la campanya La quinta de la DOCat, que la DO Catalunya ha encetat enguany per tal d’apropar-se al segment de consumidor més jove. A través del còmic, una disciplina artística tradicionalment poc utilitzada pel sector vitivinícola del nostre país, la DO Catalunya vol apropar-se a les noves maneres que tenen els joves de viure la cultura, adaptant-se als seus gustos i la seva manera de fer per tal de fer difusió del vi mitjançant l’entreteniment.