do catalunya

La Denominació d’Origen Catalunya comença l’any nou renovant-se tant interna com públicament. Entre les dues novetats principals pel que fa al canvi d’imatge està l’estrena d’una nova web, més visual i moderna, i la renovació del distintiu de qualitat.

Una denominació que perdura

Passada ja la frontera de la majoria d’edat, ara, en consonància amb els nous temps i amb la voluntat de renovació, la DO Catalunya estrena un nou distintiu per tal d’harmonitzar l’esforç en disseny i packaging dels productes dels més de 220 cellers. De línies més fines i amb els colors més actuals, tot i mantenir la línia cromàtica de la DO, el nou distintiu és un treball del prestigiós estudi barcelonès Xavier Bas Disseny.

Tot aprofitant aquest restyling, la DO Catalunya renova també la seva identitat digital mitjançant un nou web que neix amb vocació d’obrir-se al consumidor final, amb continguts d’interès general i no només específics sobre els vins de la DO. En la línia de la majoria de les accions de promoció de la DO Catalunya, el nou web persegueix que els usuaris puguin apropar-se i gaudir del món del vi català sense necessitat de ser experts, al mateix temps que allarguen la seva estada al web un cop hi accedeixen.

La nova web és fruit d’un procés de reflexió intern al voltant de la importància de tenir un aparador atractiu de cara al consumidor final i, en especial, pensant en els potencials consumidors joves, que tenen altres maneres d’accedir a la informació. Així, la nova web de la DO Catalunya prioritza la senzillesa, ambtocs més actuals i moderns, però sense deixar de banda el contingut. La imatge agafa més protagonisme a través de fotografies i vídeos, buscant una navegació més fluida. La simplicitat arriba també al domini (docat.cat) de manera que resulti més fàcil de recordar i més ràpid i directe.

Pel que fa a novetats en els continguts, la nova web incorpora una secció amb conceptes i curiositats lligats al món del vi, i pensats per al públic final. Amb un llenguatge planer i proper, aquesta secció busca fugir de la rigidesa que caracteritza habitualment el món del vi per arribar a aquells que busquen apropar-se a aquest món. També la secció de la DO Cat en Acció s’actualitza amb la voluntat de facilitar a l’usuari el coneixement de totes les acciones portades a terme per la DO, i que es poden consultar també en l’agenda disponible.

Un dels reptes de la DO Catalunya en el darrers anys ha estat l’aproximació als consumidors de vi més joves, per sota del 35/40 anys, que tot sovint identifiquen el vi com quelcom allunyat i elitista. És per això que accions com Vinòmics han estat tan importants en l’estratègia de la DO, i per això enguany es desenvoluparan el nous canals i suports, com ara el curt Bohèmia, dirigit per Anna Petrus, produït per Jordi Comelles, i basat en el Vinòmic homònim de David Morancho, el qual recorrerà festivals de cinema i curtmetratge dins i fora del país.

Dinou anys de DO Catalunya

Des del seu naixement, la DO Catalunya no ha deixat de créixer, tant en volum com en ampolles venudes. Actualment, la DO Catalunya representa el 60% del vi català amb denominació d’origen, amb més de 400 municipis i 226 cellers inscrits.

 Pel que fa als números, a l’espera del tancament definitiu de la memòria del 2017, i partint de les dades de venda de distintius de control (61,57 milions d’unitats venudes), la DO Catalunya es manté en els mateixos números de 2016, dades que confirmen el manteniment d’un creixement contingut en uns anys de veremes dures pel que fa a la producció de les vinyes. Aquest fet demostra l’aposta ferma que el sector continua fent per la Denominació d’Origen Catalunya i la confiança que el consumidor hi diposita des de la seva creació.