DO-Catalunya-2

La DO Catalunya té previstes dues noves campanyes per promocionar el vi català: DO Cat al plat i la cinquena de la DO Cat. L’objectiu: donar suport a la gastronomia tan lligada al vi i potenciar el coneixement dels seus productes entre els consumidors més joves.

La DO Catalunya arrenca l’any amb dues noves campanyes per difondre el vi català: DO Cat al plat i La cinquena de la DO Cat. Segons la DO: “les noves campanyes busquen aprofundir en la cultura gastronòmica, així com arribar al segment de consumidor més jove, fonamental per mantenir vives les nostres tradicions “.

L’any en què Catalunya ha estat designada Regió Europea de la Gastronomia, la Denominació d’Origen Catalunya, fidel al seu compromís de divulgació de la cultura del vi i del seu consum moderat com a part de la reconeguda dieta mediterrània, aposta per posar en valor i promoure el patrimoni agroalimentari i gastronòmic català, del qual el vi és part fonamental i un dels grans plaers. La cultura gastronòmica, i per tant la cultura del vi, són part indivisible de la història d’un país i del seu estil de vida, i com a tal han de ser divulgades.

En la campanya DO Cat al plat s’emmarquen les accions que es duran a terme a Enofusión 2016 (25, 26 i 27 de gener), la gran cita del vi dins de la trobada gastronòmica de Madrid Fusió. La DO Catalunya estarà present a la fira amb un espai divulgatiu en el qual es donarà a conèixer el Consell Regulador i, a més, organitzarà un showcooking-maridatge (dimarts 26) en col•laboració amb el xef Quim Casellas, guardonat amb una estrella Michelin pel seu Hotel-Restaurant Casamar, a Girona.

El mes d’abril serà el torn d’Alimentaria 2016 (del 25 al 28 d’abril), el gran aparador de les tendències alimentàries, que enguany compleix 40 anys i on, un any més, la DO Catalunya tornarà a estar present per donar difusió als seus vins.

Un punt de mira: acostar-se als joves

Amb el llançament de la campanya La cinquena de la DO Cat, la DO Catalunya bolca tots els seus esforços a consolidar les accions que s’han dut a terme durant els darrers anys per arribar a aquest segment del consumidor més jove.

La DO Catalunya explica que “fidel a la seva vocació de modernitat, s’adapta a les noves formes que tenen els joves de viure, de menjar i d’entendre el temps lliure i la cultura, i busca” seduir-“sense perdre de vista els seus gustos i seva manera de fer “. Per aconseguir-ho, els vins de la DO estaran molt presents tant en la seva formació, com durant els moments d’oci. El vi és emoció i és cultura, i els joves, els encarregats de fer que perduri i es transmeti.

Entre altres accions, la DO Catalunya portarà a terme sessions de presentació per a estudiants de diferents graus. El dia 15 de gener va tenir lloc la primera d’aquestes sessions, amb estudiants de l’escola d’hostaleria d’Alcalá d’Henares. Els alumnes de Formació Professional podran gaudir de la fase visual i olfactiva per conèixer una mica millor els vins que es fan a Catalunya. En aquest mateix sentit, el proper mes de febrer la DO organitzarà un tast a l’Aula Cultura del Vi de la Universitat CEU San Pablo de Madrid. Dues accions que s’emmarquen també en la voluntat de la DO de viatjar i arribar a un públic cada vegada més ampli.

Pel que fa a l’oci i la cultura, estan previstes diverses accions al llarg de l’any, algunes ja clàssiques com la Ruta de Vins de la Festa Major de Gràcia, que complirà aquest any el seu cinquè aniversari, i altres de més noves, com la participació al Festival Surfcity, el primer festival d’art multidisciplinari que gira al voltant del concepte Surf Vs Ciutat. La DO Catalunya ja va estar present l’any passat, i aquesta primavera de 2016 torna apostant fort.

Altres de les accions que s’emmarquen dins de la campanya, i on la DO repeteix presència, són la fira del vi de Vilanova i la Geltrú, Temps de Vi (3, 4 i 5 de juny) o el Festival de Cinema a la Fresca de Montjuïc. També repeteix amb copa de cortesia al Teatre Nacional de Catalunya, però aquest any seleccionant aquelles obres que van destinades a un públic més jove.

I seguint amb la cultura, aquest any la DO col•laborarà també molt activament amb la iniciativa Terrats a Cultura que organitza l’associació coincidències, i que ofereix concerts en diferents terrats de la ciutat de Barcelona. Tot a partir de la primavera, amb l’arribada del bon temps.

En definitiva, per a la DO arrenca “un any ple d’activitats de tot tipus per arribar a tothom i fer una bona difusió del vi català, sempre maridant-lo amb la millor gastronomia i la millor companyia”.