cava-japo

Les exportacions espanyoles de vi a Àsia han viscut en els últims anys un creixement destacat. Mentre que l’any 2000 aquestes exportacions suposaven 28 milions d’euros, el 2015 han arribat als 80 milions d’euros, segons dades de l’OEMV. Un dels països asiàtics que ha acollit millor els vins espanyols és Japó, demostrant especial interès pel cava i els vins escumosos.

Japó és una destinació molt enfocada als vins amb més valor afegit. Així, el 2015, s’ha detectat un augment del total de les importacions de vins escumosos, guanyant una notable quota com a primer vi exportat en créixer un 13,2% en volum i un 8,9% en valor. En el context japonès, on el ritme de creixement del vi escumós és més elevat que el del vi tranquil, els caves estan aconseguint un bon posicionament.

Les recents visites a la regió del Cava de dos mitjans de comunicació japonesos són fruit d’aquest interès. El passat mes de setembre, sota la coordinació de l’Institut del Cava, la periodista Megumi Ichikawa de la publicació especialitzada Shuhan News va visitar una quinzena de cellers elaboradors de Cava per preparar un extens article sobre Cava i terroir. Durant una setmana plena de visites, Ichikawa va poder visitar els cellers Codorniu, Recaredo, Gramona, Juvé & Camps, Segura Vídues, Roger Goulart, Freixenet, Alta Alella, Vins El Cep, Torelló, Sumarroca, Parés Baltà, Jané Ventura i Ca N ‘ Estella.

Aquest octubre, la periodista Yasuko Nagoshi, de la revista Wands Magazine, ha visitat també un nombrós grup de cellers elaboradors de Cava per redactar un ampli article sobre Cava. Durant la visita, Nagoshi ha conegut el nostre celles gourmet Giró Ribot. També Pere Ventura, Llopart, Vilarnau, Mont Marçal, Cava Colomer, Parés Baltà, Vallformosa, Freixenet, Alta Alella, Castell de Perelada, Codorniu i Gramona, tots ells associades a l’Institut.

Aquestes dues publicacions són tot un referent al país nipó, per la seva capacitat de prescripció i influència en els professionals i consumidors, publicant mensualment articles sobre vins de tot el món. La creixent demanda de visites per part de mitjans japonesos especialitzats en vins demostra l’elevada inclinació que té aquest país cap als nostres productes. Les dades ho constaten: Japó segueix sent el cinquè país a nivell mundial en nombre de consumidors de Cava.