muria_alimentaria_01

Mel Muria (www.melmuria.com) ha participat en la 22a edició Alimentària, el Saló Internacional d’Alimentació, Begudes i Food Service, celebrada del 16 al 19 d’abril al recinte Gran Via de Fira de Barcelona, ​​amb tota la seva extensa gamma de mels, totes elles pertanyents al Canal Horeca.

La celebració d’Alimentaria i Hostelco (Saló Internacional de l’Equipament i Maquinària per a la restauració, Hoteleria i Col·lectivitats) de manera simultània, ha congregat a més de 4.500 firmes expositores, un 27% de les quals internacionals, de 70 països. La Fira, amb una superfície de més de 100.000 m2, ha rebut més de 150.000 visitants professionals, dels quals un 30% han estat estrangers, especialment d’Itàlia, França, Portugal, Regne Unit i Alemanya.

Mel Muria ha estat present en Alimentària amb dos estands: un amb la seva gamma Bio Muria al costat d’altres cooperatives agràries a l’apartat ‘Mediterranean Foods’ i un altre amb la seva col·lecció de mels de luxe artMuria a l’apartat ‘Fine Foods’, al costat d’altres productes de l’Associació Espanyola del Luxe (Luxury Spain).

L’art de la cuina amb mel

muria_alimentaria_02
Per demostrar la bona combinació de tota la gamma de Mel Muria amb el món de la cuina, la tarda de dimecres 19, el xef de artMuria, Rafel Muria Franch, 6a generació d’aquesta empresa familiar del Perelló (Tarragona), va realitzar un showcooking a l’espai ‘Catalonia Food and Gastronomy Hub del saló, titulat’ l’art de la cuina amb mel ‘.

Rafel Muria, amb l’ajuda del cuiner madrileny Pascual Girona, va preparar una ‘Amanida d’endívia amb mousse de formatge blau, amanida amb vinagreta de mostassa i mel de Taronger, Pol·len Tierno Muria Bio i mel de Romaní artMuria’ i unes postres a força de ‘Cremós de llima amb gel de mandarina, gelatina de mel amb Safrà artMuria, gelat de mel amb Safrà i cruixent de mel’, que van poder degustar tots els assistents.

Rafel Muria, que ha treballat durant tres anys com subchef al parisenc Atelier de Joël Robuchon, amb dues estrelles Michelin, ha dissenyat en exclusiva un motlle de silicona amb el que prepara els cruixents de mel en forma de rusc. Per a aquest jove xef: “la creativitat és imprescindible en l’art culinari i, la mel, aquest producte natural tan important per a la nostra família des de fa més de dos-cents anys, em permet innovar i fer constants creacions amb sabors molt contrastats com amarg-dolç o àcid-dolç. Sempre intento que tots els meus plats tinguin el mateix esperit innovador i la mateixa passió que m’han inculcat el meu pare i el meu avi per la feina ben feta “.

El showcooking va estar organitzat per la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) i va comptar amb el suport del Departament d’Agricultura, Ramaderia i Pesca de la Generalitat de Catalunya, així com de la seva empresa adscrita Promotora d’Exportacions Agroalimentàries Catalans (PRODECA) .

Sobre Mel Muria

La família Muria, apicultors des de 1810, ha unit el saber fer dels seus avantpassats, la qualitat agroambiental de les muntanyes mediterranis i la tecnologia més avançada per crear una gamma de productes apícoles d’altíssima qualitat.

La col·lecció Muria BIO consta de tres gammes de producte: Mel Ecològica, Xarops i Suplements Alimentaris i Mel de Sabors. Aquesta última va ser guardonada amb el Premi al Millor Producte BIO de la 23a edició de la Fira de Productes Biològics i Consum Responsable BioCultura Barcelona 2016, sent triada entre més de 18.000 referències de productes ecològics.

Per la seva part amb artMuria, quatre varietats de mel de luxe (romaní, taronger, alta muntanya i bosc) d’excel·lent qualitat, que tripliquen els nivells de pol·len, comercialitzades en diversos formats i amb presentacions de luxe, Mel Muria ha projectat de manera internacional seus productes.

Una de les creacions més recents de artMuria és la seva col·lecció Luxury Innova, quatre varietats de mel de taronger amb sabors de safrà, tòfona blanca, tòfona negra i or, que mariden amb tot tipus d’aliments. Durant la present edició d’Alimentaria, l’equip de artMuria ha presentat el nou estoig d’aquesta luxosa i innovadora col·lecció.

La companyia, que es troba en plena fase d’expansió tant a nivell nacional com internacional, distribueix els seus productes en més de 15 països.

muria_alimentaria_05