codorniu compra

El conegut vi català

La setmana pasada va tenir lloc una reunió que sens dubte no ha passat desapercebuda pel món vinícola a Catalunya ni pels amants d’una de les marques més reconegudes de vins i caves a nivell nacional.

Es tracta de l’empresa catalana Codorniu, una de les cases amb més història i prestigi, ha afirmat que després d’una sèrie de negociacions està pràcticament tancat i acordat que l’empresa catalana vendrà gran part de les accions, i conseqüentment el valor de la marca.

El mercat internacional es fica en el català

L’empresa compradora és la nord-americana The Carlyle Group, que després d’uns anàlisis econòmics i socials en Borsa, ha valorat el conjunt de la marca en uns 390 milions d’euros, cosa que a dia d’avui suposa que és el valor absolut de la marca catalana en tot el seu conjunt.

És per això que l’empresa nord-americana, ha comprat un 60% del conjunt de l’accionariat de Codorniu, cosa que a la vegada cal dir que no és del tot segur, ja que segons han afirmat algunes fonts, no es descarta que el percentatge pugui ser més alt, ja sigui per la pròpia empresa americana o per altres inversos que tinguin algun tipus de relació amb aquesta.

Bons horitzons

Sembla ser però, que l’activitat amb la qual Codorniu havia parlat amb diferents empreses era un fet verídic. Ja es rumorejava que l’empresa catalana estava tantejant aquesta opció, sobretot després de la petita crisi econòmica que va tenir fa uns anys. Davant de la possibilitat de desaparició de la qual es va parlar bastant, sembla que Codorniu sobreviurà gràcies a un inversor estranger.

Això suposarà diferents escenaris, que ja des de primera instància, ha suposat un debat ampli amb opinions negatives i positives. El que teòricament i sobre el paper és cert, és que aquest fer comporta a que Codorniu es pugui extendre més no només a nivell europeu, sinó a nivell mundial i a la vegada tenir més facilitats per fer-ho, ja que les despeses d’aranzels i de fronteres no suposaran un cost tant elevat, a la vegada que els seus productes aniran a uns mercats fiables i ja coneguts per l’empresa americana.

Arguments favorables

Com ja hem parlat en algunes ocasions, el mercat catala de vins i caves ja és un dels més reconeguts a nivell mundial. Per això The Carlyle Group ho sap i és conscient i amb molta racionalitat ha decidit apostar per aquesta empresa, la qual ho ha vist amb molts bons ulls i com una molt bona oportunitat.

A la vegada, cal dir que el mercat americà, especialment el de la zona de Califòrnia dels Estats Units d’Amèrica, és un mercat vinícola en auge i amb terres i vinyes molt potencials, la qual si més no, els seus productes estan sent molt comercials estant en us mercats molt enriquits.

Així doncs, principalment per aquesta raó, sembla que aquest canvi notable i determinant en la història recent de Codorniu suposarà un canvi en l’empresa, que té molts arguments favorables perquè tingui un existós desenllaç.