marca-blanca-catalans

Segons una enquesta de la Unió de Consumidors de Catalunya, el 85% dels consumidors catalans compren productes de marques blanques i, d’aquests, el 93% ho fan perquè són productes més barats. Només el 15% dels consumidors han dit no confiar en els productes de marques blanques, mentre que el 39% dels que sí que confien ho fan per la seva qualitat i el 6,9% per altres motius.

L’enquesta ha revelat que el 83% dels consumidors es fixa en la qualitat del producte a l’hora de la seva compra, el 74% selecciona els articles de la seva compra per qüestions de preu i el 18% decideix per la procedència del producte. Davant aquestes dades, la Unió de Consumidors de Catalunya ha emfatitzat que els consumidors es fixen més en la qualitat que en el preu a l’hora d’efectuar la seva compra, “contràriament a la creença popular”.

Cada cop les marques blanques tenen més força i poden oferir un producte de qualitat similar o, en molts casos, superior a les marques tradicionals. Els consumidors ja s’han acostumat a aquests productes i aposten per ells de manera recurrent. No obstant, això va en detriment del producte de proximitat, ja que degut a què hi ha menys consumidors i el procés d’elaboració no està tan massificat i industrialitzat com en els casos de les marques blanques i tradicionals, els productes solen tenir un preu que fa enrere el públic.